Dag Nr 1..

.. kan börja med att säga att jag faktiskt har glömmt bort mitt nya upplägg för den kommande tiden. Så jag var alltså inte ute och gick i morse, men däremot var jag uppe klockan 9 och åt frukost. Nu har jag sökt massa jobb, en hel del i Malmö för omväxling. Snart är de dags att möta duschen, sen blir de mankärende och jobb klockan12.

Julbakade i måndags ,med en tjej jag är kontaktperson till, det gick väl ganska bra, brände ena plåten med pepparkakor och den andra plåten blev oklara. Sen var de dags för cornflakskakor, de skulle bla ca 30 st av de recept jag använde mig av men det blev dock bara 10, så jag måste göra fler. Sist men inte minst var de mozart kulorna, detta va första gången jag gjort detta, och vilket projekt med chokladen. Jag tänkte rulla de i vit choklad och satte chokladen i vattenbad men de bara klumpade sig, så de gick inte att använda,så igår köpte jag ny choklad och skulle göra ett nytt försök, men samma sak händer, det går inte att använda chokladen, idag har jag köpt ny choklad och ska gör ett sista försök, denna gång ska jag ha svag värme på plattan och inte full värme;) 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0