F R I E N D S

Idag har de varit en jätte bra dag, Sabina kom hit och vi diskuterade mobbning. Mobbning är något som måste stoppas, och de är nu! De finns så många barn, ungdomar och vuxna där ute som blir mobbade dagligen. Jag är så otroligt glad över att ha sluppit att bli både retad och mobbad, däremot har jag blivit utfryst några gånger och bara de svider så otroligt. Jag fattar inte meningen med allt detta? Borde inte allt tycka de vore kul att ha massor av vänner och veta att samvetet är rent. Att man kan vända sig till nästan vem som helst med sina problem osv. Nej vad gör man då för att stoppa mobbningen? Jag har ingen aning vad man skulle kunna göra. De finns många för detta "offer" som åker runt på skolor och har föredrag om hur hemskt de har haft de. Man kan tycka att ifall mobbaren inte får dåligt samvete och slutar när den ser hur den trycker ner den andre personen så får mobbaren nog inte in mycket i huvudet. Ahh blir så arg på detta. De måste tycka de är jätte kul att se en annan person bli ledsen, kränkt, nertryckt mm. Nej detta måste stoppas och de är nu! Jag undrar föresten en sak till, de finns ju    som är en organisation som jobbar mot mobbning de vill att man ska sänka pengar till de för att stoppa mobbningen. Först undrade jag hur ska de pengarna kunna stoppa mobbningen egentligen? Genom att muta mobbaren eller? Nej de va korkat tänkt. Men hur som helst så är   inte en vinstdrivande stiftelse. Men de behöver ha pengar för att kunna göra bla reklam så att så många som möjligt kan vara med och stötta, och när man stöttar måste man inte betala, när man stöttat bevisar man bara att man aldrig skulle får för sig att mobba, reta en annan. Detta förlorar man verkligen inget på, jag gick nyss med och stöttade och de borde ni andra också göra på http://www.friends.se/  = ) De handlar inte bara om dina klasskompisar utan detta kan påverka även dina barn i framtiden. Tänk på de!


Jag skulle kunna tänka mig att själv göra ett projekt om detta. Men hur, var, när och med vad? Har ni något förslag så hör gärna av er.


Kram på alla..


Kommentarer
Postat av: minaya

Bra inlägg Chare :-)



Påminner mig om att jag borde skriva mer om det .



jag ska hälsa.. Ganya kommer till nästa helg på sitt sportlov, det ska bli mysigt.



Är det värken som spökar?

2009-02-22 @ 19:37:10
URL: http://minaya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0