Städa = Blää

Usch jag måste städa, och de känns lika hemskt varje gång. Men visst är de så att när man har de stökigt runt omkring sig så blir man som person själv lite slarvig. Som varje gång de är stökigt på mitt rum har jag ingen lust till att göra något vettigt, jag gör dessutom allt för att slippa vara på mitt rum. Tvätthögen bara växer, dammet ligger på lagret och dammråttorna förökar sig. Men jag bli även slarvig med skolan, träning och sovtimmarna minskar. Sen får man ett ryck och städar allt från grunden. Man bäddar rent, tvättar i omgångar, skurar och blir noggran. När jag har de rent omkring mig så älskar jag att vara på mitt rum, bli skötsam och gör alla mina läxor, tränar gärna, sover som en stock. Men något som är konstig är att på jobbet är jag så pedantisk (hur de nu stavas heh), jag måste ha de rent och snyggt omkring mig annars får jag spel. Jag tycker inte alls de är jobbigt att städa där uten jag tycker nästan de är kul att se förändringen.

En gång va mitt rum så stökigt, de va inte äckligt men stökigt, de låg kläder, filmer, påsar, väskor ja allt låg där de inte skulle. När jag såg hur rörigt de va fick jag panik och sköt upp de hela tiden. Men tillslut skaffade jag städhjälp åt mitt lilla rum som är ca 15kv hehe. Detta döljde jag ganska väl för mamma för hon hade blivit rasande. Detta är jag och de är väl den delen jag inte är särskilt stolt över. Men däremot är jag stolt över att vara pedantisk på mitt arbete.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0