Torsdag

Hej Alla.. Nu har jag inte skrivit på en vecka och de är bloggens fel. Jag skrev en hel uppsats här och när jag skulle publecera den försvann allt !?!?!

Ikväll träffade jag Sabina, vi satt på House Of Bagels och tog en sen fika.. Däefter åkte jag hem och hade ett roligt samtal med mamma, Christer, mobror och moster..

Händelser under dagen :
När jag skulle ta bussen till praktiken imorse gick jag på som vanligt, betalade 9 kr och gick bak och stälde mig. Som vanligt ´lyssnar jag på musik. Helt plötsligt ser jag en äldre man titta mig i ögonen, och jag ser att han pratar med mig. Jag tar ut hörlurarna och och säger: förlåt vad sa du ?
Han ber om att få kolla på min biljett, så jag ska plocka fram min biljett och får med 10 andra biljetter så det va bara att kolla på alla biljetter vilken biljett som va för idag. Långt om länge fick han se biljetten. Han frågar hur gamal jag är och jag svarar klart 17. Han ber om att få kolla på mitt id. Jag börjar genast rota i väskan, samtidigt åker mobilen i marken och börjar spela högt i hela bussen (Linkin park). Därefeter tappar jag plånboken i golvet och alla kvitton, sedlar, och annat skit man har i sin plånbok trillar ut. Ghaaa vilken morgon Hahahhaha jah ville bara försvinna.

När jag kulle åka in till stan och möta Sabina sitter jag på stationen och väntar att hon ska komma in med tåget. Undertiden sitter jag och läser tidningen, då en tjej kommer fram och frågar på engelska då: Kan du prata engelska? Då svarar jag som jag altid gör då jag får den frågan: Jag kan försöka. Hon ber mig hjälpa henne att lösa ut en biljett med rabattkort. Hag har själv aldrig gjort de så de va nytt för mig med. Men jag fixar det i alla fall. Usch jag tycker det är så hemskt att prata med någon som är duktig på engelska, jag blir helt tyst och säger ord som Yes, No hahah och hur otrevlig verkar jag inte va då? Jag får panik rent ut sagt.. Jag vill juh klart inte verka otrevlig men vad gör man ? Hon sa förövrigt att jag va duktig på engelska hahaha, vilket skämt... = ) humor hade hon i alla fall..


Ett smakprov: Time To Sleep ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0