R E U M A T I S K V Ä R K

De va skönt att veta: idag behöver man inte vara helt på topp skulle juh som sagt bara till sjukhuset. Men de va massa prat och ny information, medicin mm. För er som inte vet har jag en ledsjukdom (reumatiskvärk).. Mamma får alltid följa med fast jag snart är 18, men hon vill veta de jag vet och 4 öron hör bättre än 2. När man har som mest ont och känner att allt är pest och pina så finns alltid mamma tillhands och stöttar men tar även emot en hel delilska från mig, något som man skämms för sedan. Men visst är de så att den man älska mest får kärlek som ingen annan men den får även höra ett och annat som ingen annan får. 
 
När man är så ofta på sjukhus blir man helt galen. Även om man bara ska dit och lämna blodprov eller något kan jag vara jätte irriterad mm för att man är så trött på allt som har med sjukhus att göra.Men nu fick jag ett glädjande besked att jag behöver bara komma dit två gånger om året för kontroll, ifall de inte skulle hända något speciellt. De berömmde mig dessutom för att jag va så pigg som jag va och kunde hantera mitt humör. Som ni kanska hör är detta något som är så frustrerande både fysiskt och psykiskt.

Vill faktiskt tacka hela Rodeon för att ni står ut med mitt tålamod och verkligen gör allt för att jag inte ska märka av denna sjukdom. Som idag pratade vi om studenten, för jag är livrädd att man ska vakna samma dag och ligga som en steloppererad person i sängen och inte kunna röra sig. Men de hade lösningar på de såklart = )

Nej nu ska jag äta fruktsallad ..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0