Hej jag heter Charlotte och jag är Shoppinglist

Nu va de ett tag sen må jag säga hehe.


Vill bara tacka Malin på Buti Jasmin för de fina öronhängena. De är jätte fina och jag längtar tills imorgon så jag kan ha dom = )

Jag har då skaffat internetbank, visst är de vuxenpoäng = ) jag råkade få upp mitt kontoutdrag och upptäckte att jag är shoppinglist. Jag fick panik och ringde min rådgivare Sabina. Hon och jag skulle ta tag i problemet. Sabina har juh lite ekonomi i sin utbildning så detta ska nog bli bra. Men hur vet man då att man har shopping problem? Jo man har två arbeten, studiebidrag. Men ändå lånar man pengar i slutet av lånet. Gömmer de man handlat, river kontoutdragen man får hemskickat utan river kuväret oöppnat, tänker "de löser sig". Men jag tror att detta beror på att jag började jobba förtidigt. När jag va 14 år fick jag jobb på en snabbmatsrestaurang (jobbar där än idag), jag kommer ihåg min lön 850 kr som va mina egna som jag själv hade tjänat ihop. De pengarna fick jag göra vad jag ville me. Sen dess har lönen ökat, dels har jag fått högre lön och fått fler timmar i veckan. Så nu pratar vi inte 850 kr längre.  Nej jag blir lite orolig för min framtid om jag fortsätter att vara shoppinglist. Jag ska öppna ett nytt sparkonto på pappas namn så jag inte kan röra de pengar. Jag vet att jag har sagt detta i 2 år men nu ska de baske mig ske ! JAG KLARAR DETTA...


Mamma jag vet att du läser min blogg, men hetsa inte upp dig nu. Vi har de under kontroll. Jag ska ta mig ur detta problem LOVAR..= )

Kommentarer
Postat av: Minaya

haha,, Gittan är väl lugn!! Haha. Du kommer klara det här tjejen. Konto i pappas namn låter som en grym idé.



:-) Lotta. Har du hört våran nya låt? Kolla inlägget.. Kraaaaaaaaaaaaaaam

2009-03-13 @ 20:58:28
URL: http://minaya.blogg.se/
Postat av: Minaya

Jaha, då var det lördag igen, och det betyder inget mindre än att jag skickar ut min lilla ”lördagshälsning”. Hoppas du får en riktigt mysig lördag och en fin helg.



Kramis Minaya

2009-03-14 @ 00:07:31
URL: http://minaya.blogg.se/
Postat av: Anonym

jag handlar mkt jag med men i inedningsväg istället*spelar ingen roll hur kt man har i inkosmt man lär sig att leva efter vad man tjänar,sorgligt nog är det svårare att gå ner än upp:)

2009-03-14 @ 02:02:56
URL: http://mrsmaddy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0