Som ni kanske märkt..

Mamma påpekar om hur mycket stavfel de är på min blogg.. och jag vet de själv, ibland beror de på att man är slarvig, men oftast för att jag ALDRIG läser igenom texten innan jag publicerar den.  Men jag tycker inte de är särskilt konstigt att man inte är så bra på att skriva de svenska språket. Jag menar hur ofta skriver man förhand? Jag gör det i alla fall ytterst sällan. När jag skriver gör jag de på datorn, och på datorn finns de alltid en liten figur som sitter inne i datorn och rättar mig genom att lägga en röd text om de är felstavat, eller en grön då de är grammatik fel. Så där har ni svaret på mina problem. Jag ska börja skriva i world varje gång och sedan kopiera de till bloggen. Tja de är föresten inte lösning på att lära sig vara noggrann. Jag tycker dessutom man inte borde få lämna in arbeten som är skriva på dator, då slarvar man ju oftast med svenska språket. Men jag kan också säga att min handstil dessutom är skit ful och varför? Kanske för det är så sällan man skriver förhand och jag har alltid så bråttom när jag skriver. Haha de måste jag lära mig: tala lugnt och tydligt, samt skriva mer förhand så de blir rätt bokstäver och en fin stil..

Kan inte få nog av Sara på jobbet, så vi ska åka och handla sen kolla på film.


Hej då !


Kommentarer
Postat av: Malin

Hej Lotta :) Jag ÄR stavfelspolis nummer ETT men jag har fått lära mig att ska jag läsa bloggar utan att få ett nervöst sammanbrott MÅSTE jag ha överseende med ALLA stavfel. Dessutom har jag själv börjat använda mig av lite "data" språk och svengelska när jag skriver :)Åh vad kul du o Sara får i kväll, synd inte jag kunde va med...Kram Malin.

2009-03-26 @ 22:22:45
URL: http://jasminofriends.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0