"Gör vad ni vill men döda henne inte"

Då va de dags för att läsa en bok som vi sedan ska redovisa i svenskan. Jag som gillar verklighetsbaserande böcker som är lite av samma stuk som "pojken som kallades det" "En blomma i afrikas öknen" "Bakom stängda dörrar" ni fattas nog vad jag menar, sanna berättelser om barns uppväxt. Som val av bok blev de "Gör vad ni vill men döda henne inte"  Boken utspelar sig i Holland i början av 80-talet hemma i de lilla huset på landet som flickan Yolanda sällan får lämna .

Boken handlar om en flicka som blir psykiskt och fysiskt misshandlad av sin familj i 15 år. Flickan blir till en början våldtagen dagligen av sin familj (som även är sadister) från 8 års ålder. Men familjen nöjer inte sig med att själva våldta henne utan startar innom kort en bordell där SM  (Sado Masochist) medlemmar får vara med och våldta samt tortera flickan. Flickan söker hjälp av två poliser men även av dem blir hon våldtagen.

När Yolanda var 11 år födde hon sitt första barn som förälldrarna tog i från henne, där efter födde hon 8 barn som familjen dödade, hon blev torterad och misshandlad till hon fick 3 missfall och familjen gjorde 13 aborter på flickan.
Detta skedde innom 14 år.

Jag rekomenderar INTE er att läsa denna bok. Den är så grotesk och man mår illa av att läsa den. Den är verkligen jätte jobbig att ta sig igenom, just för att man kan inte fatta att detta har hänt på riktigt.
Man tror man har läst de värsta man bara kan tänka sig men på nästa sida händer något värre.

Jag har själv inte läst ut boken, man kan bara läsa några sider i taget för annars blir de för mycket. Jag kan inte förstå hur denna boken kan påverka en själv så mycket. Att man kan bli såhär upprörd och illamående. Hur ska jag kunna redovisa denna boken i ett sansat tempo ??? De kommer säkert sluta med att jag blir skit förbannad och går där ifrån.. Heheh.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0